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La prova del sorpasso pericoloso - Ebook, Checklist e Modello

Il risarcimento del terzo trasportato
I 127 criteri giurisprudenziali per provare il sorpasso pericoloso
guida 2017-09-11


Regole etiche per l'automazione e il traffico di veicoli in rete


Il 20 giugno 2017 la commissione tedesca ha espresso 20 principi sui veicoli a guida autonoma



testo 2017-09-11


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I

Il 20 giugno 2017 la commissione tedesca ha espresso 20 principi sui veicoli a guida autonoma

"Today, the Ethics Commission on Automated Driving set up by Federal Minister Alexander Dobrindt presented its report. In this report, the body of experts, headed by Professor Udo Di Fabio, a former Federal Constitutional Court judge, has developed guidelines for the programming of automated driving systems."

Le linee guida della Commissione presieduta da Udo di Favio, gia' giudice della corte costituzionale e studioso di diritto delle nuove tecnologie con vari lavori, paragonabile al nostro Rodota', ha messo il dito sul tema.

Giovera' a tutti sapere l'affermazione chiara che il software oggi non e' in grado di prendere decisioni morali in situazioni imprevedibili.

Questo e' il punto. Stop.E questo pero' e' fonte di responsabilita' per il produttore, secondo il mio modesto parere, pur trattandosi di stato dell'arte.

Le 20 affermazioni sono state cosi' sintetizzate nel comunicato stampa:

The Ethics Commission's report comprises 20 propositions. The key elements are:

  • Automated and connected driving is an ethical imperative if the systems cause fewer accidents than human drivers (positive balance of risk).

  • Damage to property must take precedence over personal injury. In hazardous situations, the protection of human life must always have top priority.

  • In the event of unavoidable accident situations, any distinction between individuals based on personal features (age, gender, physical or mental constitution) is impermissible.

  • In every driving situation, it must be clearly regulated and apparent who is responsible for the driving task: the human or the computer.

    It must be documented and stored who is driving (to resolve possible issues of liability, among other things).

  • Drivers must always be able to decide themselves whether their vehicle data are to be forwarded and used (data sovereignty).

The Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure's Ethics Commission comprises 14 academics and experts from the disciplines of ethics, law and technology.





Link: https://www.bmvi.de/SharedDocs

2017-09-11 Segnalato da: Spataro - Fonte: bmvi.de




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